Openstaande job
Door de krapte op de arbeidsmarkt is het voor organisaties vaak moeilijk om openstaande jobs in te vullen. Toch kan jij als werkgever stappen ondernemen om jouw openstaande jobs gemakkelijker ingevuld te krijgen.
Dit start met alle mogelijke bronnen van talent aan te boren, inclusief niet-beroepsactieve personen. Ons onderzoek toont aan dat deze groep vaak de stap naar betaald werk wil zetten, maar hierbij botst op allerlei drempels. Via goed uitgedacht beleid kan je hen beter bereiken en zo je vacatures sneller invullen. Een win-win dus.
Een eerste manier om werk te maken van deze win-win, is via een goed uitgewerkte rekruteringsstrategie. Hierbij sta je als onderneming stil bij vragen zoals: “Wat zijn de vereisten voor de job die ik wil invullen?”, “Welke boodschap wil ik aan kandidaten overbrengen?” en “Wat zijn de beste kanalen om zoveel mogelijk talent te bereiken?”
Via de verschillende submenu’s links, krijg je tips over belangrijke aspecten van een inclusieve rekruteringsstrategie: een inclusieve jobanalyse, het opstellen van een inclusieve vacaturetekst en tot slot, inclusief werven.